top of page
Search

Som vegán

Nieje to tak dávno čo Anet začala s vegánstvom. O tom aké boli/sú jej začiatky sa dozviete práve v tomto článku, neváhajte a prečítajte si ho.


Vegánkou som len chvíľu, ale teraz už viem , že je to moja budúcnosť. Už ako trinásťročná som

nesmierne hltala videá slovenských vegánov , ktorí ukazovali, čo v daný deň papali a vysvetľovali,

prečo prešli na takýto životný štýl. Veľmi som ich podporovala a keďže ma dlho trápila klimatická

zmena , tak som sa pokúšala byť ako oni. Prvé pokusy nedopadli moc dobre a vtedy som si povedala, že to nedám. Teraz sa na tom smejem, keďže už žijem v tomto štýle nejakú dobu. Po nástupe na gympel sa však stalo niečo, z čoho som bola veľmi príjemne prekvapená, V triede som mala vegetariánku. Bolo to pre mňa veľmi fascinujúce a motivujúce , že niekto v mojom veku dokáže takto žiť. Po nejakej dobe som sa rozhodla, že to skúsim aj ja, aspoň na týždeň. Z tohto týždňa nastali mesiace a po pár mesiacoch som sa rozhodla prejsť na vegánstvo. Ak sa niekto pýta , že či som hladná alebo čo vlastne jem, tak sa vždycky pobavím. Niektorí ľudia si ani nevedia predstaviť, čo všetko sa dá pretvoriť na vegánsku verziu. Moja rodina to brala celkom dobre, zo začiatku sa mi dosť smiali pretože si mysleli , že to nevydržím ani týždeň, pretože moje stravovacie návyky predtým boli plné mäsa. Zmenu , ktorú som urobila vo svojom stravovaní sa odzrkadlila na mojej pleti, váhe ale aj na mojej psychike. Na záver by som len chcela povedať, že nebojte sa zmien, keď ju chcete. Robte všetko tak , ako to v daný moment cítite, pretože stále sa mi to ukazuje ako najlepšie riešenie.

Anet Gospičová, II.A



12 views0 comments
bottom of page